Wednesday, July 29, 2009

Bosan, bosan…. Dan bosan!


Keluhan mulut yang mengaturkan bibir untuk melafazkan “ Aku sudah bosannnn…”
Mengapa aku sejak akhir-akhir ini mudah sangat terasa ‘ bosan’ aku pun tidak dapat merumuskan dengan tepat.Hati aku bergoncang jiwa aku terumbang ambing bagaikan nakhoda sedang di tawan badai yang ganas.
Aku merenung kearah syiling,mataku bergerak perlahan kiri dan kanan.Kederangan sayup libasan daun kipas yang agak perlahan terasa bulu romaku kian meremang dek angin kipas.
Aghh!! Sakit kepala laaa….kenapa ni! Aku merungut sendirian. Eh..kau kan tau yang aku ini seorang je dalam rumah ni. Dahla rumah besar duduk sorang pulak macam mana boleh aku tahan dengan keadaan yang sangat ganjil bagi aku.
Krekk….krekk!!..pintu sedikit bersuara.Dengan pantas kepala aku berpaling kearah pintu tersebut. Mata aku tajam merenung. Dada aku tiba menjadi seolah-olah lemas..arr.Jangan kau nak mainkan aku ok. “Kalau kau berani keluarlah” jerit aku seorang diri.Puas rasanya.Ahhh…..
Lalu aku capai gelas yang sudah berisi air diatas meja sofa depan aku. Lantas aku medeguknya…Agggg…aggg….ekk dada aku mengeluarkan angin, sendawa la maknanya tu. Mama..ooo mama kemana mama pergi puas dah along duduk sorang kat rumah mama ni. Along tau mama sakit hati ngan along tapi takkan sampai hati mama sanggup tinggalkan along sendirian. Along takut mama along takut.Rintihan hati along yang sudah seminggu sekian lama ditinggalkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...