-

Friday, April 23, 2010

Perpindahan “Islam” ke “ Kristian” semakin rancak di Indonesia


1. Dalam sedar atau tidak seharian kita keluar pagi untuk mencari nafkah balik lewat petang. Kemudian pada hari minggu pula bersama keluarga. Keluar makan angin dengan berpakaian cantik2 kalau lihat tak berapa cantik tukar pakaian. Ingin keluar rumah mestilah berpakaian cantik. Kan gitu!

2. Dalam perjalanan seharian hidup apakah kita sedar apa yg sedang berlaku di Negara jiran. Iaitu Negara Indonesia. Perkembangan yg sangat luar biasa dengan peningkatan golongan agama Islam bertukar atau ‘murtad’ ke agama Kristian. Peningkatan ini amat jelas antara buktinya ialah melalui acara ritual keagamaan yg diadakan di hadapan umum masyarakat.

3. Laporan yg saya baca hasil kerja keras para mubaligh Protestan dan Gereja Injili menyebabkan orang awam percaya bahawa pada tahun 2050 akan datang merupakan tahun peratusan terbesar bagi golongan yang beragama Kristian di kalangan negara-negara membangun dan Negara miskin.

4. Sebagai contoh sebuah Bandar ‘Timengong’ pada tahun 1960 tidak terdapat satu pun gereja malah pada hari ini lebih daripada 40 buah gereja yg telah didirikan.

5. Perkembangan ini sedikit sebanyak memberi tamparan hebat kepada golongan ulama Indonesia untuk memperingatkan golongan Islam agar menjaga agama masing2 di masa yg sama terdapat kempen2 untuk menutup gereja malah tidak dibenarkan oleh pihak yg berkuasa.

6. Pengalaman kristianisasi oleh Saif al-Hamza asal seorang muslim murtad menjadi kristian melalui karyanya pada tahun 2000 yang mana dia dipukul dan diusir oleh ahli keluarga. Kemudian dia diancam oleh saudara mara agar rumahnya dibakar.

7. Apa kurangnya negara kita, pemerhatian perlu ditekankan oleh semua pihak antara kita terhadap keluarga, saudara mara dan sahabat handai agar berhati-hati virus yg lebih bahaya daripada mana2 jenis virus selsema babi ke burung ke gajah ke supaya tidak terhinggap kepada kita. Sentiasalah berdoa kepada Allah Yang Maha Berkuasa semoga akidah kita semua terjaga. Aminnn…..

2 comments:

ushbun mustawiyun said...

bahaya betul...mgkn disbabkn kmiskinan mlampau myebabkn mereka putus asa dgn tuhan..mjadikn iman mreka lemah..ya Allah bantulah hamba Mu mlawan smua dugaan yg mmpu meroskkn akidah

Zul Aziz / Linda Basri said...

2 golongan yg amat Allah benci iaitu kemiskinan dan kekufuran.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...