Wednesday, May 18, 2011

Peluang sudah tersedia (Bengkel Seni Khat).


Siapa bilang tidak sibuk sekarang ini. Seluruh dunia semuanya sibuk. Hatta binatang dalam hutan yg bergayut, merangkak, menyusur dan melompat masing2 sibuk dengan hal masing2.

Pendek kata semua sibuk. Ulat dalam batu yg tak pernah buat assignment dekat mana2 Universiti pun sibuk. Sibuk apa nya. Ye la sibuk dok lari daripada burung yang mahu makan dia. Kesian dia…nasib kau la ulat. Sama jugak macam ulat kat mana2 stesen bas mau cari makan pun susah!.

Jadi memandangkan semua sibuk slot kali ini saya ingin menambahkan lagi kesibukkan saudara/ri sekelian.

Maihh japp baca iklan dulu. Lepah baca iklan hang nak pi mana pi la. Kejap jeee. Nak tolong promot ni. Sahabat saya sebagaimana dalam iklan tu baca ler dia ingin menganjurkan bengkel. Bengkel baiki kete ke. Ehhh bengkel baiki kete pulak. Tengok ler tuan dia tu kan pakai kopiah takkan mahu baiki kete kot. Hang jangan pandai2 terjah kok sir nor.

Bengkel khat atau orang Bandar skit panggil kaligrafi. Alaa orang cina jugak ada kaligrafi diorang macam orang kita melayu nih ada kaligrafi islam.

Apa ke benda tak faham lagi aku nihhh…aiii. Bengkel apa ni. Orait mai dekat lagi saya mau khabar bahawa kaligrafi ni yg org dok tulih ayat-ayat quran dalam bentuk seni yg sngat cantik. Bukan setakat cantik malah mereka boleh ubah dan gubah dalam apa jua bentuk/objek agar nampak lebih ekslusif.

Mereka boleh ubah jadi bentuk kete, motor boleh ke…aiii konfeus aku nih. Kalau tuan tak percaya cuba masuk blog nih ABD BAKI dalam blog ust Baki ni banyak rekaan seni kaligrafi yg beliau hasilkan.

Jadi benda ni la yg Ust Nik Abd Rahman cuba ingin dedahkan kepada mereka yg berminat. Jarang2 tau ada peluang ni. Memang rugi kalau kita tidak cuba ambik peluang. Saya juga turut terlibat. Kalau berminat boleh contact no dalam iklan tu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...