Monday, September 28, 2009

Gembira hari raya

Hari Raya ku sambut dengan penuh gembira bersama keluarga mertua dan juga kelurga ku sdiri.

Lebih bermakna lagi kegembiraanku pada kali ini di tambah dengan keberadaan puteraku yg pertama di sisi.

Jadi, aku banyakkan dok kat rumah saja. Tapi, kunjungan ke rumah saudara mara tetap ku laksanakan.

Pendek kata, aku merasakan masa aku sangat berharga untuk terus aku bersama dengan puteraku Mohd Harraz.

Hai..sekarang dah bergelar ‘ Ayah’. Baru aku tau dengan jadi ayah dan anak kecil sentiasa bersama.

Masa tidur pun bersama-sama. Segala kemungkinan yang berlaku semasa dia tidur aku dah ready awal-awal.

Biasalah baby kecil. Banyak jugak ragamnya. Masa buang air besar kekadang aku sdiri yang bersihkannya. Tapi banyak ummi dia lah yang buat.

Yang tak tahannya dia sekarang ni dah pandai nak tidur dengan beriba atau berdukung. Alahai..penatlah ummi ngan abi kalau macam tu dik.

Ni baru nak masuk sebulan.....

Segala ragam dia aku buat tak de hal. Walaupun aku terpaksa bangun pada waktu malam untuk tidurkan dia. Aku senang. Tidak sedikitpun aku mengeluh.

Saat inilah baru kita mengetahui betapa susahnya ibu bapa membesarkan kita semua.
Sekarang aku sendiri mengalaminya.

Dan satu lagi puteraku memang banyak suka sangat ‘mengepoh’. Bahasa zaujah aku guna. Maknanya isap susu banyak.

Sebab tu lah timbangan badannya dia cepat meningkat. Masa lahir hari tu beratnya 2.7 kg sekarang masuk 23 hari beratnya dah bertambah kepada 3.4 kg. Hah.. bertambah 7 kg.
Memang aku tidak dapat lupa di saat dia merenung mataku. Seolah dia mengetahui aku ini yg sedang melihatnya adalah abinya.

Jerlingan matanya yg sedikit bulat (lebih sama dengan mata umminya) sangat memikat hatiku.

Kemudian, kalau time mandi mesti kena pakai air suam kalau tak....uwaa....la jawabnya.

2 comments:

Khairi said...

Harraz ada tanya bila abi dia nak bawak dia datang KL hehehe.

Mhamdan said...

ye la siye ko abi dio dok sore2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...